Wednesday, September 2, 2009

Maaf Selalu

Maaf. Lama tidak menulis. Bermula dengan soket rumah yang rosak. Fius terbakar di Kotak Utama. Adik Dirih kata "Ini lama punya(fius), sekarang dah pakai jenis baru (MCB) ." Aku angguk aje , aku tak pandai bab letrik ni. Aku kata, "tukar le baru...". Kosnya tak sampai RM300 aje. Nak buat macam mana... terbang duit baju anak-anak nak raya. Itulah ketentuan Allah.
Lepas tu sibuk dengan berbagai program parti, lawatan Tuan Guru Presiden (5.9) dan Program negeri. Program lawatan ke cawangan oleh kawasan juga perlu di atur sempena ramadhan. Tarikh yang sama juga DSAI nak singgah berterawih di Masjid Lame Gopeng.
Dalam kesibukan ini juga, Allah uji dengan pemergian Cg Akhiar (Uda-abang ipar) kerahmatullah,jam 3.15 pm (1.9.2009) semalam. Alhamdulillah, dengan bantuan Allah semua dapat diselesaikan dalam masa 4 jam. Terima kasih kepada mereka yang hadir dan yang membantu tenaga/wang ringgit dan juga yang mengucapkan takziah.
Memang aku terasa kehilangannya. Sebab selalu singgah rumahnya bila ke Ipoh. Walau bagaimana pun yang hidup pasti mati. Kita akan menyusul kemudian. Oleh itu sentiasalah kita berdoa supaya dimatikan dalam 'Husnul Khotimah'. Amin.

No comments:

Post a Comment