Monday, December 21, 2009

KPI : MP PONTENG.

Isu ni dah lama kalau ikut peredaran masa kini. Aku taknak tulis awal, pasal aku marah kat MP yang tak hadir sidang Parlimen. Tambah-tambah lagi kat MP PAS. Jadi aku “positive thinking” kata orang putih. Bahasa tasaufnya “sangka baik”lah.

Aku tunggu beberapa hari untuk tengok dia orang punya jawapan. Kalau mereka pergi “masuk jawi” aku tak kisahlah. Pada aku kira alasan kukuh., Tapi kalau pergi kenduri atuk “masuk jawi” ini kira tak patut. Tapi soh je ! Hanya sorang dua je yang beri alasan, tu pun alasan tak masuk otak!!

MP BN aku tak kisah. Mereka memang khidmat untuk perut sendiri, rakyat diperlukan bila ada untung kat mereka. Ni…. Yang MP PR ni. Dah tebal telinga aku dengar , kami ni mewakili rakyat. Kami ni suara rakyat. Bila dapat ke Parlimen , PONTENG. Aku syorkan mereka ni di potong gaji.

Dr Aziz Bari kata, ”BN Pucat , PR Gigit Jari.” Ia ibaratkan macam main bola. PR sepak bola walaupun dah takde penjaga gol, tapi hayun bola kena tiang, lantun keluar dan diambil BN semula.

Aku harap kes ni, banyak beri pengajaran pada MP PR terutamanya MP PAS. Mungkin ada baiknya kes ni berlaku. Tapi niat aku undi ADUN dan MP adalah untuk hantar mereka ke sana, bukan untuk PONTENG!!!

SB : Ahli PAS jangan ponteng sembahyang jemaah....

1 comment:

  1. Salam semangat Besi

    Yang Masuk Jawi budak belum baligh aje.

    Blog Lajnah Pengguna Pas Perak dah beroperasi,
    tidak dalam binaan lagi. Kontraktor dah ada modal

    http://lajnahpengguna.blogspot.com

    ReplyDelete