Wednesday, July 1, 2009

Yuran Sekolah : 1 Malaysia Kena Tipu.

Pagi tadi anak aku nak ke sekolah minta yuran. Sekolah menengah minta RM 70.00 dan yang sekolah rendah minta RM18.00.
"Yuran. Kan ke tak payah bayar yuran," kata aku, buat-buat tak tau.
"Kena ayah. Ada ayah.. ada surat dari sekolah." jawab anak aku.

Sebenarnya memang aku dah baca surat tu. Bayar yuran ni.. dari dulu aku dah bayar. Bila Tok Hisyam kata tak payah bayar pun.. aku bukan nak percaya sangat. Menteri umNO BN memang suka menipu. Bila musim P'Raya..semuanya manis mulut, sanggup berujan berembun. Kat Manek Urai..sanggup pegi motong getah.

Berbalik pasal yuran. Pihak sekolah terpaksa berdepan dengan ibu bapa. Buang masa dan tenaga untuk "backup" Kementerian Pelajaran. Menterinya pun dah pindah. Menteri sekarang (Tan Seri Muhyidin Yasin)terpaksa memikul beban yang ditinggalkan. Memang dia orang nak pekena dia kot.. Apahal pun 1 Malaysia kena klentong pasal yuran..

ps: kecuali Pak Hasyim...

1 comment:

  1. Anak teman tak ada kat sek goment. Idaklah teman tau pulak. Mike org gov kena lah ke sek goment

    ReplyDelete