Sunday, December 20, 2009

Ketua Pemuda Keadilan (AMK) SOKONG BTN.


“KAMI SOKONG BTN” jerit Ketua Angkatan Muda Keadilan, Syamsul Iskandar kepada perwakilan Konvensyen PR semalam. Semua perwakilan terkejut termasuk DS Anwar. Syamsul Iskandar meneruskan ucapan menyatakan sokongan terhadap BTN.


Katanya BTN membolehkan anak-anak muda bersatu, bersemangat untuk menyelamatkan negara. Apahal AMK ni.. Tiada seorang perwakilan pun yang setuju dengan BTN. Tan Sri Khalid nampak serius. Semua orang tahu. BTN adalah alat untuk umNO mengekalkan sokongan orang melayu dengan hasutan perkaumannya.


Aku pun pernah ikuti kursus ni dalam Tahun 91. Cerita di dalamnya memang berbau perkauman, kemudian diselitkan dengan agama. Melayu diancam, negara akan kucar kacir, Islam akan hilang. Melayu mesti bersatu dengan UMNgOk untuk selamatkan Islam, Melayu dan Negara. Sebiji macam TOK PETI PERAK cakap.


Tapi.. yang seronok BTN ni kita boleh cakap apa saja. Aku lawan balik. Last-last dia orang suruh aku masuk ABIM. Dia orang kata Pak Sheik sorang je yang berjuangkan Islam dalam umNO. Aku kata kalau pasal Islam ni aku dah masuk parti LULUS !!! Kita jointlah...


Tutup cerita tu, balik cerita Shamsul AMK, dia masih cakap berapi-api, bersemangat dengan BTNnya.. Akhirnya dia bagi tau... BTN tu, anak muda Bersama Tolak Najib.... Baru semua perwakilan tersenyum termasuk DSAI dan TSKI... Si Shamsul ni, nasib baik aku belum baling kasut !!!

No comments:

Post a Comment